Jesteś tutaj

Finały ImagineCup 2013 - zespoły Wydziału Cybernetyki znów tryumfują

05-04-2013

Ostatnie dwa dni (3-4 kwietnia 2013) zaowocowały nowymi laurami naszych zespołów ImagineCup. Do finałów zakwalifikowały się dwa zespoły Ad Infinitum (kategoria Games) oraz W.A.N.T.E.D. (kategoria World Citizenship).  Konkurs po raz pierwszy odbył się w nowej formule i regułach dzielących startujące projekty na trzy kategorie World Citizenship, Innovation oraz Games. Do finałów krajowych zakwalifikowało się 15 najlepszych drużyn z całej Polski, a wśród nich dwie drużyny z Wydziału Cybernetyki. Pierwszego dnia rywalizacji w siedzibie Microsoftu odbyła się seria prezentacji zespołów przed dwoma komisjami jurorów. Każdy z zespołów dysponując czasem 20 minut musiał przedstawić w języku angielskim projekt i główne jego zalety.  Wyniki ocen sędziów poznaliśmy dopiero w czwartek rano na uroczystej gali, w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Parę minut po godzinie 10 ogłoszono wyniki pierwszego etapu kwalifikacji finałowych. Obie drużyny WAT są w ścisłych trójkach swoich kategorii przechodząc do etapu prezentacji przed publicznością.

Jako pierwszy z zespołów WAT prezentował się z W.A.N.T.E.D w składzie: Paweł Gajda, Michał Andrzejczak, Marcin Gorgoń, Łukasz Boryczka, mentor mjr dr inż. Mariusz Chmielewski. ze swoim systemem H.E.L.P. (Handheld Earquake Life Package) wspomagającym użytkowników dotkniętych skutkami trzęsień ziemi. Zespół przez 20 minut przedstawił swoją innowacyjną aplikację mobilną, która jest w stanie wykrywać niebezpieczne sytuacje uwięzienia użytkownika w gruzach budynków. Aplikacja wykorzystuje dostępne sensory smartphone’ów do analizy środowiska korzystając z metod sztucznej inteligencji. H.E.L.P. dodatkowo posługuje się technologiami monitoringu położenia geograficznego, aby wyznaczać orientacyjną pozycję poszkodowanego użytkownika. Stosując bezprzewodową komunikacje GSM, WiFi oraz technologie RFID, opracowane narzędzie wspomaga zlokalizowanie poszkodowanego w rumowisku, co znacząco skraca akcje ratunkową. System dysponuje całą infrastrukturą serwerową wykorzystywaną do monitorowania użytkowników oraz zarejestrowanych na świecie trzęsień ziemi (USGS). H.E.L.P. może być również stosowany np. do pomocy ludziom przysypanym lawinami. Na potrzeby projektu wytworzony został business plan dostarczenia rozwiązania na rynek korzystający z 3 kanałów dystrybucji: otwartej sprzedaży reklam dystrybuowanych przez sklepy aplikacji mobilnych, preinstalację u dostawców usług GSM oraz dedykowane usługi ubezpieczeniowe.

Drugi zespół Ad Infintium w składzie: Karol Antczak, Krzysztof Antczak, Adam Banasiak, Mariusz Kielan, mentor mjr dr inż. Mariusz Chmielewski, przedstawił swoją grę komputerową wykorzystującą sensor Kinect oraz platformę Microsoft XNA. Opracowana gra to innowacyjny sposób na terapię stresu – gracz wcielając się w postać motyla przemierza sferyczny bajkowy świat sterując … ruchami Tai-Chi – chińskiej filozofii gimnastyki medytacyjnej. Ruchy te same w sobie maja za zadanie uspokoić gracza. Gra wykorzystuje jeszcze jedno bardzo ciekawe zjawisko - dudnienia różnicowe (ang. binarual beats). Są to odpowiednio zsynchronizowane dźwięki o określonej częstotliwości, które pozwalają wprowadzić gracza w stan relaksacji i uspokojenia. Technika ta może być wykorzystywana również w innych celach terapeutycznych. W trakcie pokazu zespół w perfekcyjny sposób zaprezentował swój produkt demonstrując jego rzeczywiste działanie. Demonstracja przeprowadzona przez jednego z członków zespołu, ubranego w prawdziwy strój do Tai-Chi) bardzo spodobała się sędziom i publiczności. Zaprezentowany system wyposażony został dodatkowo w opcjonalne bezprzewodowe sensory Heart Rate Monitor, które umożliwiają monitorowanie poziomu stresu gracza po przez analizę jego pulsu. Gra dodatkowo zbiera dane statystyczne i je umieszcza w środowisku Windows Azure pozwalając na ich dalszą analizę. Psychologowie oraz sami pacjenci mogą wykorzystywać te dane do oceny, analizy i korekcji terapii zwiększając jej efektywność.  
Już o godzinie 17:30 wszystko było jasne … Uroczyste wręczenie nagród rozpoczęła informacja o III miejscu zespołu W.A.N.T.E.D. w kategorii World Citizenship, po której chwilkę później dowiadujemy się, że Ad Infinitum zwycięża (I miejsce) w kategorii Games.

Kolejny raz zespołom z Wydziału Cybernetyki WAT udało się osiągnąć sukces w najbardziej prestiżowym konkursie innowacyjnych pomysłów branży ICT. Zmienione reguły konkursu pozwalają wszystkim zespołom wystartować ponownie w kwalifikacjach centralnego konkursu, aby ubiegać się o wyjazd na finały światowe do Petersburga. Już 15 kwietnia odbędzie się pierwsza tura finałów centralnych ImagineCup 2013.
http://nt.interia.pl/raport-imagine-cup-2013/wiadomosci/news-najlepsi-st...

>> Napisz do autora <<