Jesteś tutaj

Pierwsze miejsce dla prototypu systemu EduMatch podczas Best Hacking League

13-05-2019

W dniu 12.05.2019 zespół Wydziału Cybernetyki WAT, Code HussAR w składzie Patryk Ostrowski, Sebastian Szczepański oraz Piotr Filochowski pod opieką ppłk dr inż. Mariusza Chmielewskiego zajęli pierwsze miejsce podczas hackathonu Best Hacking League organizowanym przez Politechnikę Warszawską w budynku Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW. Projekt EduMatch ma za zadanie kojarzenie i skupianie środowisk inżynierów i pasjonatów różnych technologii studiujących na dowolnych uczelniach. Aplikacja ułatwia i usprawnia mechanizmy odszukiwania ludzi na podstawie zdefiniowanych kryteriów poszukiwań i doboru technologii. Produkt oferuje to doskonały sposób do znajdowania osób chętnych do uczestnictwa w innowacyjnych projektach realizowanych przez koła naukowe, start-upy i to głownie dla tych podmiotów dedykowana jest ta aplikacja. Częstym problem z jakim borykają się takie organizacje, jest dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców, nie pomijając i zamykając się przy tym na środowisko akademickie, bogate w pasjonatów technologii i ludzi bardzo kreatywnie myślących. Rozwiązanie zespołu WAT pozwala na interakcję między studentami, start-upowcami, a osobami zarządzającymi projektami. Przykładowy uczestnik projektu (student) zakładając konto na portalu EduMatch, uzupełnia prostą ankietę na temat swoich umiejętności, ambicji, dostępności oraz historii praktyk. Podobne czynności wykonuje przedstawiciel koła naukowego, start-upu, dzięki czemu system zarządza dostosowanymi ciekawymi projektami i innymi wydarzeniami. Spersonalizowany profil użytkownika, umożliwia przeglądanie najtrafniejszych ofert dla danego użytkownika. Ponadto algorytmy przetwarzające dane maja za zadanie wyświetlić w jak najlepszej kolejności możliwe dopasowania ze względu na ukryte preferencje, oraz aktywności programisty ( np. aktywność poza programową, czy ilość poświęcanego czasu na projekty ). Po obustronnym wykazaniu zainteresowania aplikacji pozwala na kontakt pomiędzy potencjalnym zleceniodawcą, a studentem. Aplikacja ta może posłużyć także do wzajemnej pomocy w nauce, oraz do szukania projektów dla zespołów studenckich bez komercyjnego doświadczenia.

Prototyp systemu EduMatch zdobył wysokie noty i uznanie sędziów, a po preeliminacjach w ścisłym finale drużyna Code Hussar zajęła pierwsze miejsce w kategorii software. Nagrodą za zwycięstwo były liczne upominki oraz monitory komputerowe. Na finałowej gali, jury konkursu podkreśliło zarówno innowacyjne, kreatywne podejście do projektu jak i wielki potencjał do wykorzystania w środowisku akademickim. W przyszłości po zebraniu koniecznych danych dotyczących kandydatów, zostaną udoskonalone algorytmy decyzyjne wspomagające dopasowywanie, a docelowo zostaną wprowadzone narzędzia sztucznej inteligencji. Projekt EduMatch ma ogromny potencjał rozwojowy, a zespół nie ogranicza projektu tylko do instytucji naukowych. Po głębszym zbadaniu rynku docelowym i udoskonaleniu produktu, możliwa będzie jego adaptacja do współpracy ze start-up'ami oraz freelancerami - co może znacząco podbudować potencjał wdrożeniowy systemu. Projekt został skonsultowany i znalazł aprobatę w ustach mentorów, rekruterów firm partnerskich, jak i pracowników Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej.

>> Napisz do autora <<