Jesteś tutaj

Kolejne podium w finałach krajowych konkursu Microsoft ImagineCup 2015

Pracownicy: 
Data otrzymania: 
09-04-2015

W dniach 8-9 kwietnia po raz kolejny odbyły się finały krajowe największego technologicznego konkursu innowacji Microsoft Imagine Cup 2015. Tradycją już jest, że zespoły kierowane przez naukowców z naszego Instytutu osiągają wysokie lokaty. W tym roku zespołom kierowanym przez mjr dr inż. Mariusza Chmielewskiego udało się uzyskać 2 i 4 miejsca w kraju. W kategorii WORLD CITIZENSHIP - Science Sergeants projekt iSULIN zajął II miejsce na podium (zespół w składzie: sierż. pchor. inż. Damian Frąszczak, sierż. pchor. inż. Ernest Szczepaniak, sierż. pchor. inż. Dawid Bugajewski, st. szer. pchor. inż. Krzysztof Jakubowski, mjr dr inż. Mariusz Chmielewski (opiekun naukowy)), a w kategorii GAMES - GuARds, projekt F.A.R.M. (Fancy Augmented Reality Machines) zdobył IV miejsce (zespół w składzie: Paweł Pawłowski, Jarosław Roszczewski, Michał Popieluch, Przemysław Regulski, Ilona Paziewska, mjr dr inż. Mariusz Chmielewski (opiekun naukowy)). Projekt iSULIN jest biosensorycznym systemem dla diabetyków. Pozwala on skutecznie monitorować stan zdrowia chorych wykorzystując pierwszy komercyjnie dostępny sensor (SmartWatch), który bezinwazyjnie mierzy poziom glukozy we krwi. iSULIN to poręczny, przenośny biosensor, współpracujący z dedykowaną aplikacją mobilną umożliwiającą ciągły monitoring i nadzór chorego. Pomiary wykonywane są na nadgarstku pacjenta lub z opuszka palca oraz zbierane, przetwarzane i zapisywane przez aplikację. System umożliwia również współdzielenie tych danych w chmurze w czasie rzeczywistym tak, aby lekarze prowadzący mieli wgląd w stan zdrowia swoich pacjentów. Aplikacja rekomenduje również odpowiednią dietę oraz umożliwia kontakt z personelem medycznym. Projekt F.A.R.M. (Fancy Augmented Reality Machines) - jest to innowacyjna edukacyjna gra na telefony i tablety, która pozwala poznać tajniki inżynierii. Celem gry jest interaktywne budowanie i zagłębienie się w działanie różnych mechanizmów. Korzystając z technologii rozszerzonej rzeczywistości, gracz buduje, używając specjalnych kart, układy i urządzenia. Jednym z najważniejszych aspektów gry jest konstrukcja wirtualnych urządzeń z wykorzystaniem realnych kart, na których generowane są obiekty 3D (części urządzeń). W ten sposób gracz poznaje, na jakiej zasadzie funkcjonują otaczające go urządzenia i jakie mechanizmy nimi sterują. Ta najnowsza technologia może być wykorzystywana w wielu dziedzinach do wsparcia użytkowników w szkoleniu i wykonywaniu skomplikowanych czynności.