Jesteś tutaj

Symulator Systemu Kierownia Ogniem wieży Hitfist-30P do Symulatora SK-1 Pluton KTO Rosomak

Nr porządkowy: 33
Tytuł projektu: Symulator Systemu Kierownia Ogniem wieży Hitfist-30P do Symulatora SK-1 Pluton KTO Rosomak
Kierownik projektu: Roman Wantoch-Rekowski
Wykonawcy: Andrzej Najgebauer, Ryszard Antkiewicz, Dariusz Pierzchała, Zbigniew Tarapata, Wojciech Kulas, Jarosław Koszela, Roman Wantoch-Rekowski, Mariusz Chmielewski, Tomasz Drozdowski, Rafał Kasprzyk, Jarosław Rulka
Streszczenie: Symulator Systemu Kierownia Ogniem wieży Hitfist-30P do Symulatora SK-1 Pluton KTO Rosomak
Słowa kluczowe: symulacja, VBS2, KTO Rosomak
Symbol: PBU 115/2012
Źródło finansowania: krajowe
Rodzaj finansowania: gospodarka
Sposób finansowania: PBU
Stanowisko kosztów: -
Kategoria projektu: wojskowy
Charakter projektu: badawczy
Zespół realizujący projekt: -
Charakter współpracy: współpraca
Czy WAT liderem (T - TAK, N - NIE)?: N
Status wniosku: zrealizowany
Nr rejestracyjny projektu w WAT: 115
Data zawarcia umowy: 0000-00-00
Data rozpoczęcia realizacji: 2012-05-17
Data zakończenia realizacji: 2013-11-19

Symulator Systemu Kierowania Ogniem (SKO) wieży HITFIST 30P KTO Rosomak (SKO - moduł bojowy) stanowi element składowy symulatora SK-1 Pluton. W skład symulatora SK-1 Pluton wchodzą następujące stanowiska: 4 moduły bojowe, 4 moduły kierowcy, 1 moduł Instruktora/Operatora. Wykonawcą konstrukcji mechaniczno-elektrycznej symulatora SK1 Pluton jest OBRUM sp. z o.o. (Grupa BUMAR) aZespół Badawczy Modelowania, Symulacjii Informatycznego Wspomagania Decyzji w Sytuacjach Konfliktowych i KryzysowychWydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej wykonał oprogramowanie w postaci Symulatora Systemu Kierowania Ogniem.  Oprogramowanie zostało wykonane z wykorzystaniem środowiska symulacji wirtualne VBS2.

 
Kierownik projektu po stronie WAT dr inż. Roman Wantoch-Rekowski
sko.jpg
(Źródło: dokumentacja SKO)
 
Moduł bojowy (wieża HITFIST 30P) jest wyposażony w imitatory urządzeń rzeczywistego pojazdu: 
• Monitor działonowego. 
• Monitor dowódcy. 
• Konsola działonowego. 
• Konsola dowódcy. 
• Peryskopy dowódcy – 8szt. 
• Peryskop działonowego. 
• Przyciski przywołania peryskopów dowódcy – 8 szt. 
• Pulpit sterowania systemem – PCS. 
• Zespół celownika Dzienno-Nocnego. 
• Zespół sterowania i zasilania – DAC. 
• Blokada podniesienia armaty. 
• Blokada obrotu wieży. 
• Dźwignia otwarcia luku wyrzutowego ogniw amunicji. 
• Mechanizm ręcznego obrotu wieży. 
• Mechanizm ręcznego podnoszenia armaty. 
• Pedał elektrospustu. 
• Zamknięcie osłony kosza. 
• Przełączniki bezpieczników broni. 
• Przełączniki wyboru amunicji. 
 
 
monitor.jpgmonitor_-_schamt.jpg 
 
konsola.jpg
pcs.jpg
 
 
Oprogramowanie symulacyjne wykonane zostało z wykorzystaniem systemu symulacyjnego VBS2.
 
architekturaopr.jpg
(Źródło: dokumentacja SKO)
 
Widok elementów wieży (konstrukcja wykonana przez Obrum, oprogramowanie symulatora SKO  wykonane przez WAT)
 
wieza2.jpgwieza1.jpg kto.jpg
(Źródło: google/grafika)
 
OPIS podstawowych elementów oprogramowania symulatora SKO wykonanego przez WAT.  Poniżej przedstawiony jest film prezentujący podstawowe właściwości oprogramowania symulatora systemu kierownia ogniem wieży HITFIST 30P kołowego transportera Rosomak.
 
 
 
 

 



Szczegóły widoku MONITORA DZIAŁONOWEGO i DVO SKO 

 



Przykład testów i kalibracji SKO 

  

 
 
Całe odwzorowanie (symulacja działań i zobrazowanie) świata wirtualnego wykonane zostało z wykorzystaniem  programowalnego środowiska symulacji wirtualnej VBS2.
 

Przykładowe widoki interfejsu monitora działonowego SKO